Als Chief Commercial Officer en onderdeel van het managementteam voor Euronet Communications BV (dochteronderneming van Deutsche Telekom (naast T-Mobile in Nederland) verantwoordelijk geweest voor marketing & sales en besluitvormer voor campagnes, prijzen, tv-kanalen, apps, enz.
Euronet Communications is een breedbanddienstverlener (ISP) dat via zijn merk, Online.nl, internet-, telefonie- en tv-diensten aanbiedt aan ongeveer 280.000 huishoudens in Nederland.
Als Chief Commercial Officer leid ik een team van 15-20 mensen. Ik ben verantwoordelijk voor marketing, webportal (verkeer via affiliates, bannering, Google adwords) verkoop (via homepage, telefonische verkoop, indirecte verkoop), retentie, verkoopondersteuning en productmanagement.
Selectie van belangrijkste prestaties
✪ Bedrijfsprocessen aangepast in 1,5 jaar: verhoogde EBITDA met 25% en verdubbelde operationele cashflow door een combinatie van inkomsten- en kosteninitiatieven, terwijl de nodige investeringen en ondanks de dalende markt werden voortgezet;
✪ Verhoogde totale ARPU met 5% door met succes aantrekkelijke nieuwe VoIP- en toegangsaanbiedingen te lanceren;
✪ Een nieuw tv-platform en -producten ontwikkeld die de mogelijkheid ondersteunt om a-la-carte kanalen toe te voegen (kies uw eigen kanalen);
✪ Verkoop behouden met volledig opnieuw gedefinieerde verkoopkanalen. Binnen een jaar hield het belangrijkste verkoopkanaal (de winkels van T-Mobile) op te bestaan, maar de verkoop werd met succes gerecupereerd via andere kanalen;
✪ Efficiëntere (minder dure) marketingcampagnes gecreëerd die de klantacceptatie van eerdere campagnes hebben gehandhaafd;
✪ Herstructurering van verkoopafdeling - van een directe verkoop afdeling naar een meer e-verkoop afdeling;
✪ Succesvol beheer en uitvoering van de verkoop aan M7 Private Equity Group per januari 2014 (inclusief business carve-out).