(INTERIM) MANAGEMENT

(INTERIM) MANAGEMENT


(Senior) management posities in marketing en sales, operations en technologie

INTERIM MANAGEMENT
ActiWork heeft verschillende interim posities bekleed op het gebied van marketing & sales, operations, en technologie.


Als Chief Commercial Officer en onderdeel van het managementteam voor Euronet Communications BV (dochteronderneming van Deutsche Telekom (naast T-Mobile in Nederland) verantwoordelijk geweest voor marketing & sales en besluitvormer voor campagnes, prijzen, tv-kanalen, apps, enz.

Euronet Communications is een breedbanddienstverlener (ISP) dat via zijn merk, Online.nl, internet-, telefonie- en tv-diensten aanbiedt aan ongeveer 280.000 huishoudens in Nederland.

Als Chief Commercial Officer leid ik een team van 15-20 mensen. Ik ben verantwoordelijk voor marketing, webportal (verkeer via affiliates, bannering, Google adwords) verkoop (via homepage, telefonische verkoop, indirecte verkoop), retentie, verkoopondersteuning en productmanagement.

Selectie van belangrijkste prestaties
✪ Bedrijfsprocessen aangepast in 1,5 jaar: verhoogde EBITDA met 25% en verdubbelde operationele cashflow door een combinatie van inkomsten- en kosteninitiatieven, terwijl de nodige investeringen en ondanks de dalende markt werden voortgezet;
✪ Verhoogde totale ARPU met 5% door met succes aantrekkelijke nieuwe VoIP- en toegangsaanbiedingen te lanceren;
✪ Een nieuw tv-platform en -producten ontwikkeld die de mogelijkheid ondersteunt om a-la-carte kanalen toe te voegen (kies uw eigen kanalen);
✪ Verkoop behouden met volledig opnieuw gedefinieerde verkoopkanalen. Binnen een jaar hield het belangrijkste verkoopkanaal (de winkels van T-Mobile) op te bestaan, maar de verkoop werd met succes gerecupereerd via andere kanalen;
✪ Efficiëntere (minder dure) marketingcampagnes gecreëerd die de klantacceptatie van eerdere campagnes hebben gehandhaafd;
✪ Herstructurering van verkoopafdeling - van een directe verkoop afdeling naar een meer e-verkoop afdeling;
✪ Succesvol beheer en uitvoering van de verkoop aan M7 Private Equity Group per januari 2014 (inclusief business carve-out).


Als product owner verantwoordelijk voor de setup van een Gaming CVP (customer value propositie) door middel van onder andere het verbeteren van E2E latency in de Liberty Global footprint. Verbeteringen van latency gebeurd op drie vlakken:
✪ In het Core / Access netwerk - onder andere door het aanpassen van settings in de CMTS en de gateways (oa target buffers) maar ook door het creëren van meerdere upstream flows in het netwerk voor meerdere soorten verkeer (UDP, TCP, ICMP, etc) om uiteindelijk Low Latency Docsis (LLD3.1 ook compatibel met D4.0) mogelijk te maken
✪ Wi-Fi optimalisatie - aanpassen van de test setup voor Wi-Fi door ook rekening te houden met latency targets voor verschillende applicaties (gaming <40ms, VPN <100ms, etc) en het verbeteren van de settings in de gateway en access points om een zo goed mogelijke latency te behalen
✪ Het ontwikkelen van een agent die verkeer herkent en analyseert en het zo goed mogelijk afhandelt vanuit de gateway

Selectie van belangrijkste prestaties
✪ Verantwoordelijk voor E2E implementatie van alle latency verbeteringen alsook driver van de implementatie van de verbeteringen door alle Opco's (Operating Countries);
✪ In anderhalf jaar structurele verbeteringen doorgevoerd in de footprint door verbeteringen qua latency, zowel qua latency in "idle" modus, latency "under load" alsook het verminderen van latency spikes.


Verantwoordelijk geweest als VP om de energiemarkt in Nederland te ontplooien en na een aantal maanden ook als VP om T-Mobile Online uit te splitsen uit T-Mobile vanwege een strategiewijziging (mobile only).

Business Development - Ontginnen energiemarkt
Voor T-Mobile werd ik gevraagd om nieuwe producten te ontwikkelen, in nieuwe sectoren voor T-Mobile zoals verzekeringen, energie, detailhandel, enz.  Voor mij lag de focus op op de energiemarkt omdat ik daar vroeger ook actief in ben geweest. Eerste gesprekken gehad met kleinere energieproviders om een samenwerking aan te gaan en daarnaast een product portfolio te ontwikkelen in samenwerking met oa Deutsche Telekom en daarnaast een dochteronderneming binnen Deutsche Telekom welke al actief was op de energiemarkt, Magyar Telekom.

Mergers & Acquisitions - uitsnijden T-Mobile Online (breedband operatie T-Mobile)
Als VP verantwoordelijk voor de toekomstige strategie van het merk T-Mobile Online. De strategie is ontwikkeld om de productaanbiedingen van T-Mobile te ontkoppelen en het bedrijf te positioneren na de scheiding van T-Mobile Nederland.

Selectie van belangrijkste prestaties
✪ Mogelijkheden onderzocht qua samenwerking met energieproviders en aansluiting gevonden bij energieproviders die met T-Mobile wel wilden samenwerken;
✪ Succesvolle ontkoppeling van T-Mobile Online als zelfstandig bedrijf vanuit T-Mobile Nederland binnen 6 maanden (incl ontsluiting van personeel via OR aanvraag);
✪ Akkoord van Deutsche Telekom mbt de ontsluiting van T-Mobile Online en gereedmaking voor mogelijke verkoop.

Als directeur Operational Readiness B2B (voor Central Network Operations (CNO), onder andere verantwoordelijk voor:
✪ Operational Readiness voor levering van B2B-programma's en -diensten binnen Liberty Global;
✪ Operationele taken (processen, SLA's, KPI's, hulpmiddelen die worden gebruikt) afstemmen binnen alle filialen van Liberty Global;
✪ Het opzetten van een nieuw B2B Center of Excellence ter ondersteuning van verschillende producten / services voor alle filialen van Liberty Global.

Selectie van belangrijkste prestaties
✪ Verantwoordelijk voor Operational Readiness voor B2B zodat er geen issues in productie ondervonden worden van mogelijke foutieve livegang;
✪ Binnen 6 maanden een Center of Excellence in Roemenie opgezet welke de kosten met 70% qua support verminderde voor Liberty Global.

Share by: